Magyarországon 5 felhasználóból 1 sportot is néz az oldalon, mostantól pedig a magyar labdarúgás fontos pillanatai egytõl-egyig elérhetõek lesznek a világ legnagyobb videomegosztóján.
Az OTP Bank Liga és a Ligakupa minden mérkõzésérõl a gólok és összefoglalók a meccs lefújását követõen fél órán belül várják a futball szurkolókat a www.youtube.com/mlsztv oldalon. Ezen felül az MLSZ TV stábja exkluzív videókat is forgat: interjúkat készít, a magyar válogatott edzéseirõl videóban számol be. A jövõben tervezik, hogy máshol nem látható mérkõzéseknek, élõ közvetítésének is helyt adjanak a csatornán.
A Magyar Labdarúgó Szövetség ezzel a megállapodással, az MLSZ TV elindításával egy újabb lépést tett annak irányába, hogy megújítsa, modern, innovatív szervezetté alakítsa a legnagyobb taglétszámú honi sportszövetséget. A Csányi Sándor vezette elnökség szélesebb alapokra kívánja helyezni a magyar futball támogatottságát és közelíteni a hazai viszonyokat az európai futballkultúrához. A szövetség vezetésének hivatalba lépése óta kiemelten fontos feladata a sportág iránt érdeklõdõ szurkolók, nézõk kiszolgálása, a magyar foci mellé állítása, egyszersmind egy újfajta szurkolói kultúra meghonosítása. Ennek a célnak az elérése elképzelhetetlen lenne a XXI. században a közösségi média kínálta lehetõségek kihasználása és marketing szemlélet nélkül. A YouTube mint a közösségi médiumok piacvezetõ szereplõje lehetõséget kínál az MLSZ-nek saját készítésû minõségi tartalmainak eljuttatására a sportszeretõ emberek százezreinek/széles tömegeihez. Így a jövõben minden a magyar futball iránt érdeklõdõ, sportszeretõ ember naprakész információkkal, élményekkel lehet gazdagabb, bárhol is él a világon.
Vági Márton, az MLSZ fõtitkára a YouTube-csatornát bemutató sajtótájékoztatón kiemelte: ma már az is a szövetség feladatai közé tartozik, hogy a legmagasabb szinten kiszolgálja a szurkolókat, és megfeleljen a különféle fogyasztói igényeknek. Ennek megfelelõen óriási eredmény, hogy az MLSZ egy nemzetközi szinten is élen járó, irányadó platformhoz csatlakozhat, és rangos pozícióban lehet jelen a népszerû közösségi felületen.
„A magyar foci ezzel egy elõkelõ ligához csatlakozott. A világ több vezetõ bajnoksága már elérhetõ a YouTube-on, mi pedig örömmel üdvözöljük a magyar futballt a fedélzeten” – értékelte a bejelentés jelentõségét Maciej Sojka, a YouTube régiós vezetõje. „Mostantól a magyar futballrajongók – bárhol is éljenek a világon – elsõ kézbõl és kiváló minõségben tájékozódhatnak a sportág fontos pillanatairól és kulisszatitkairól.”
A sajtótájékoztatón már az elsõ videókat is levetítették (fotó: Németh Ferenc)
A YouTube a világ legnépszerûbb videomegosztója. Az oldalt idén márciusban hangolták Magyarországra a mérnökök. Ez teszi lehetõvé, hogy egyre több magyar tartalommal bõvüljön az oldal. Ennek köszönhetõen jöhetett létre a Sziget idei élõ közvetítése, így tehet szert bevételre saját videókból bárki az oldalon, és erre volt szükség ahhoz is, hogy a Magyar Labdarúgó Szövetség a magyar bajnokságok minden fontos pillanatát feltölthesse YouTube csatornájára, az MLSZ TV-re.
(mlsz.hu)