Klubunk képviseletében Boros Zsuzsanna gazdasági igazgató és Margitai Zoltán klubigazgató is részt vettek azon a konferencián, ahol dr. Fazekas Attila, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Sportért Felelõs Államtitkárságáról tájékoztatta a megjelenteket a 99%-os készültségben lévõ törvényrõl. Az elhangzottak alapján a legfontosabb részletek a következõek:

1.       A Parlament a zárószavazást hétfõn (2011.06.27-én) tartja, így a törvénymódosítás július elsején hatályba léphet.

2.       Labdarúgás esetében az elsõfokú hatóság az MLSZ lesz, ahová a csapatoknak be kell nyújtaniuk sportágfejlesztési terveiket, melyekre a társasági adó (továbbiakban TAO) bevételeket tervezik felhasználni.

3.       Az MLSZ-nek idén 45, jövõre 60 napja lesz elbírálni a kérelmeket. Amennyiben pozitív választ kap a sportszervezet, mehet a cégekhez és összegyûjtheti a szükséges forrásokat.

4.       A cégek is jól járnak, hiszen a sportra fordított TAO adóalap csökkentõ tényezõ, így akár spórolhatnak is a támogatások megfizetése esetén.

5.       A támogató cég saját TAO-ja 70%-áig támogathat sportszervezetet.

6.       Az új javaslat szerint most már nem csak az elsõ, és a másod osztályú sportszervezeteket, hanem valamennyi, MLSZ bajnokságban szereplõ sportszervezetet lehet támogatni.

7.       A támogató cégekhez benyújtandó „Támogatási igazolást” az MLSZ adja ki.

8.       Másodfokú ellenõrzõ szervezet a Nemzeti Sporthivatal keretei között mûködik. A hatóság ellenõrzi a befolyt támogatások szigorú felhasználását.

9.       A sportszervezetek utánpótlás nevelésre sportolóként maximum 1 MFt-t vonhatnak be a rendszerbe.

10.   Az amatõr sportszervezetek az alábbi területen használhatják fel a befolyt összegeket: UP mûködés 90%-ára, stadionfejlesztés, tárgyi eszközök beszerzés 70%-ára, versenyeztetési költségek 90%-ára, oktatás, továbbképzés 25-60%-ára, személyi jellegû ráfordítás – sportolók kivételével 50%-ára. Profik felhasználhatják a támogatásokat személyi jellegû ráfordítás – sportolók kivételével 50%-ára, UP mûködés 90%-ára, stadionfejlesztés, tárgyi eszközök beszerzés 70%-ára, oktatás, továbbképzés 25-60%-ára.

11.   A sportszervezet akár több támogatót is bevonhat, és egyszerre több projektre adhat be kérelmet.

12.   Területvásárlásra is van lehetõség, amennyiben a pénzbõl a megvásárolt területen sportpálya épül. Ebben az esetben a vásárlás illetékmentes, és 15 évig elidegenítés kerül a területre.

13.   Szintén 15 év az elidegenítési tilalom abban az esetben, ha a befolyt összegekbõl stadionfejlesztés történik.

14.   A projektben részt vehetnek országos sportági szakszövetségek, szakszövetségi tagszervezet, közhasznú alapítvány.

15. Képzésben részt vevõk utazási, szállás és felszerelési költségei is elszámolhatóak.

16. Létesítményfejlesztésnél 10 M FT feletti beruházás esetén közbeszerzés kötelezõ.

17. 500 MFt felhasználása esetén a sportpolitikáért és az adópolitikáért felelõs miniszterek döntését kell kérni. Ha a két miniszter véleménye eltér, úgy a felhasználáshoz kormánydöntés szükséges.

18. A rendszer elõfinanszírozási konstrukció, a támogatási összegeket utólag kell elszámolni.

19. A támogatási összegek felhasználásáért kizárólag a felhasználó, a sportszervezet a felelõs. Nem vonható felelõsségre a támogatást biztosító abban az esetben, ha nem a törvényi lehetõségeknek megfelelõen használják fel az általa fizetett összegeket.

20. A támogatási összegeket önálló al-számlán kell tartani, és napra kész nyilvántartást kell vezetni.

21. Országos szakszövetség a támogatásban begyûjtött összegeket tovább is adhatja (pl: megyei igazgatóságoknak).

A törvényjavaslat szövege LETÖLTHETÕ ITT!